جلسه اتحادیه فرش دستبافت تبریز

جلسه اتحادیه فرش دستبافت تبریز

جلسه اتحادیه فرش دستبافت تبریز

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز عنوان کرد : 
 
نمایندگان مجلس و ارگانهای دولتی نیامدند خودمان دست به کار می شویم /بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است 
 
جلسه اتحادیه فرش دستبافت تبریز
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز عنوان کرد : 
 
نمایندگان مجلس و ارگانهای دولتی نیامدند خودمان دست به کار می شویم /بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است 
 
 احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز در نشست  با طراحان فرش دستباف استان آذربایجان‌شرقی گفت : فرش دستباف ایران از دیر باز آوازه ای جهانی داشته و فرش تبریز مهر تاییدی بر اصالت فرش ایران است ولی در سالهای اخیر این محصول استراتژیک از طرف دولت و نمایندگان مجلس مورد بی مهری قرار گرفته است.  
 
به گزارش روابط عمومی اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز،  احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز اظهار داشت : اقتصاد ایران پس نفت می تواند فرش را تکیه گاه مناسبی قرار دهد و از تک محصولی در بیاورد ولی آنچنان که باید از فرش دستباف حمایت نشده است. 
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز افزود : بسیاری از نمایندگان و بخش های دولتی که می توانستند در موقع مناسب از فرش حمایت کنند اینکار را نکردند ولی ما خودمان پای کار بوده و در تلاش برای حل مشکلات فراروی فرش هستیم و  کار را با برگزاری جلسه هم اندیشی با طراحان فرش دستباف آغاز کردیم. 
عظیم زاده ادامه داد : فرش دستباف محصول کار گروهی بوده و ترویج کار گروهی وموفقیت در گرو  همبستگی را نمایان می نماید از این رو باید اصل اساسی موفقیت در فرش دستباف را پرهیز از تک محوری و ترویج کار گروهی بدانیم. 
عظیم زاده با تاکید بر لزوم بازنگری در طرح های فرش دستباف گفت : با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در تمامی صنایع و حوزه ها شاهد تغییر در طراحی ها و تغییر  طرح و نوع صنایع مختلف هستیم .
وی  ادامه داد : طرح ها و رنگ های ارائه شده در فرش های موجود در بازار باید بازنگری شده و متناسب با طراحی های داخلی خانه ها صورت بپذیرد نه اینکه یک طرح را بیس از ۳۰ سال ببافیم و بدون نیاز بازار آنرا ارائه نماییم. 
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز تصریح کرد : همکاری بین بخشی در تولید و فروش فرش از اهمیت ویژه ای بر خوردار است برای مثال بافنده و طراح و مصالح فروش اگر خواسته های خود را نتوانند با هم دیگر متناسب نمایند موجب ضربه زدن به تولید خواهد شد بنابراین در زنجیره تولید ایجاد هماهنگی و همفکری برای تولید یک محصول هنری لازم و ملزوم است. 
عظیم زاده اذعان داشت : افرادی که در زمینه بازاریابی و بازار شناسی صاحب نظر بوده و اطلاعات و تقاضای بازارهای جهانی را در اختیار دارند می توانند کمک شایان توجهی به طراحان و فعالین حوزه فرش ارائه نمایند تا تولیدات این هنر صنعت در دایره تقاضای بازارها ارائه گردد.
وی اضافه کرد : یکی از اهداف اصلی اتحادیه ها و تشکل های فعال حوزه فرش دستباف کمک به رونق فرش و در نهایت کمک به بافندگان عزیز است. 
عظیم زاده ادامه داد : در حال حاضر بیش از یک صد و بیست هزار نفر بافنده در سطح شهر تبریز مشغول بافت فرش هستند و ما خود را موظف به همکاری و ارائه اطلاعت درست و  دقیق در خصوص نحوه تولید فرش دانسته و خود را جزئی از خانواده بزرگ فرش دستباف می دانیم.
 
عظیم زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم همکاری طراحان فرش با دیزاینرها و طراحان دکوراسیون داخلی گفت : طراحان می توانند با بررسی طرحهای نوین دکوراسیون های داخلی  رایج در داخل کشور و کشورهای هدف بتزار فرش همکاری بالقوه ای را نمایند تا  زمینه های تولید و فروش فرش های متناسب با دکوراسیون های منازل را تولید و ارائه نماییم .
عظیم زاده ابراز داشت : تعدد و تکثر در رنگ ها و کپی برداریهای غیر اصولی در دراز مدت باعث افت کیفی طرح ها و از دست دادن بازار ها می شود. 
احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد : با توجه به رفع موانع تولید و روند مثبت گشایش های اقتصادی فرش دستباف می تواند از رونق خوبی برخوردار بوده و این فرصت را باید فعالین این حوزه مغتنم شمرده و در جهت تولید و فروش اقدام نمایند. 
 
این گزارش می افزاید،  این نشست با حضور  طراحان فرش دستباف استان آذربایجان‌شرقی و برخی از تجار سرشناس فرش دستباف تبریز در محل اتاق اصناف تبریز برگزار و برخی از فعالین حوزه فرش دستباف نکته نظرات خود را در جهت رونق اقتصادی فرش دستباف تبریز ارائه دادند.
منو دسترسی