ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

احد عظیم زاده صادر کننده نمونه فرش و رئیس اتحادیه فرش دستبافت آذربایجان شرقی گفت: حمایت از فرش بافان و فرش فروشان در استان و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور
ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور
صادر کننده نمونه فرش گفت: حمایت از فرش بافان و فرش فروشان در استان و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.
به گزارش خبرنگار ما،احد عظیم زاده،رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات اداری در مورد صنعت فرش باید حل و فصل شود گفت:مسائل خردی که امکان حل شدن در استان را دارد ،باتوجه به قدرت شخص استاندار و سلامت وی ،نباید در ادارات معطل شود و از قالی بافان و فرش فروشان حمایت شود.
وی تاکید کرد:در استان ما ۱۶۰۰ پروانه فعالیت در حوزه قالی بافی صادر شده و حدود هزار کارگاه نیز پروانه ندارند که از آنان خواسته ایم برای دریافت پروانه اقدام کنند.
صادر کننده نمونه کشور ادامه داد:بیمه قالی بافان و فرش فروشان که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل میشود مورد بی مهری قرار گرفته و نمایندگان مجلس توجه لازم را ندارند.
وی یادآور شد:۱۵ سال صادر کننده نمونه کشور در حوزه فرش بوده ام و لی اکنون به علت تحریم صادراتی نداریم و به محض حل شدن موانع تحریمها میتوانیم در مدت یک هفته تا ۲۰ میلیون دلار صادرات فرش داشته باشیم و بازار خوبی در جهان در انتظار ما است.
وی ادامه داد:۱۲۰۰ نفر بامن کار میکنند و بنده هم هیچگونه سرمایه و ملکی در خارج از کشور ندارم و تنها به فکر ایران اسلامی هستم ودولت نیز باید به فکر حل مشکلات و رونق تولید و صادرات باشد.
رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز با اشاره به مشکلاتی که برای صادر کنندگان ایجاد میشود،بیان کرد:مشکلات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات حوزه فرش قابل مقایسه باحوزه ای چون پتروشیمی نیست چرا که دولت پولی به ما نمیدهد و فعالان فرش با سرمایه شخصی خود تجارت میکنند.
منو دسترسی